perjantai 19. helmikuuta 2016

Nusa Dua -ranta


Olen ollut jo muutaman päivän Balilla, mutta olen vain kerran ehtinyt  yhdeksi tunniksi kävelemään rauhassa rannalle. Aamuisinhan Annaleena ja minä hölkkäämme rannalle ennen aamiaista, koska se on ainoa aika päivästä jolloin voi juosta tai yleensä harrastaa liikuntaa. Yhtenä aamuna Phnom Penhin perheradion johtaja Sopheary liittyi seuraamme.
Hotellissa on uima-allas, mutta vesi on hyvin lämmintä. Kun uin siellä pääni tulee kipeäksi, joten ei taida sopia minulle.


Nusa Dua –ranta muistutti hyvin paljon rantoja joita olen nähnyt Filippiineillä. Ainoa ero oli että ranta oli jyrkkä ja sen hiekka oli hyvin pehmeää. Uiminen on sallittua ainoastaan muutamilla alueilla, jotka on merkitty punaisin ja keltaisin lipuin. Minusta oli mukavaa kävellä rannan tuntumassa. Hiekka silloin tällöin upotti jalkojen alla.

Jos eksyy, on yksi varma tie löytää rannalta kadulle – oranssiset tsunamivaroitusmerkit. Niitä onkin täällä kiitettävän paljon. Turistien vuoksi varmaan ollaan hyvin varauduttu kriisivalmiusviestintään.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti